2013. augusztus 14., szerda

Phuket 2. nap

Tegnap este elhatároztuk, hogy a pihenős nap végén azért mégis körülnézünk milyen az esti Phuket forgataga, főképpen egy hírhedt utcára voltunk kíváncsiak, amin állítólag sok sok szórakozó hely és bár van.
Végre nem kell futócipőben járkálnom, ennek hihetetlenül tudok örülni, hogy kicsit nyaralós cuccokba léphetek emberek közé, nem pedig egész napos túrázáshoz kell öltöznöm.

a Chang sör
A mi szállásunk kicsit kintebb esik a nagy nyüzsgéstől, de pár perc séta után már is benn is vagyunk, igaziból jobb így, mert este így csöndesebb ez a környék. Tehát elindultunk, egyből jöttek a Masszőr nénik, akik kedvesen felajánlották, hogy megmasszírozzák Gergőt. Kicsit rosszul esett, hogy valamiért csak őt akarják megmasszírozni, aztán rájöttem miért, mert ezek több, mint masszázsok… A többit mindenki fantáziájára bízom. Egyben biztos vagyok, itt nem attól kell félni, hogy engem erőszakolnak meg, hanem hogy Gergőt :D Ahány helyre be akarták húzni a kis thai lányok, mindig figyelnem kellett el ne veszítsem. Még csak ott se voltunk a fő buli utcában, na ott jött ám az igazi izgalom. Folyamatosan „Ping Pong show”-ra invitáltak minket, minden második ember azt akarta, hogy arra menjünk. Ez nem olyan show, hogy nézed a kis pingpongozó ázsiaiakat, hanem a nénik pingpongoznak és nem a kezükkel… a többit szintén mindenki fantáziájára bízom. :D Az volt a meglepőbb, hogy engem is zaklattak, itt már nem csak Gergőt, kérdem én, mégis miért érdekelne egy 18-os +-os néni Ping Pong Show???? Bár ingyen tuti megnéztem volna, de pénzt nem adnék ezért.

A stratégiám, az erőteljes fellépés volt itt, mert tényleg ha odafigyelsz egy pillanatra máris elkezd téged bevonszolni, vagy rádumálni. Tehát csak mentem, mint egy terminátor előre, figyelnem kellett, mert Gergő a kedves udvarias lerázásban, hisz, míg én a „leszarom és had menjek tovább” típusúban. Mikor már épp megnyugodtunk, hogy nincs több „ping pong ping pong, you want ping pong show?”, egyszer csak a nagy semmiből Gergőre került egy nagy zöld hüllő (szerintem zöld leguán), én sikítva nevettem, hogy ez milyen már hogy rád tesznek állatokat, persze le kellett volna vele fotózkodni, és pénzt adni nekik ezért, így képet nem készítettem, nehogy már fizetnünk kelljen érte, de nagyon vicces volt. A következő percben pedig Gergőre került, egy maki, hogy azok milyen édesek… Természetesen ezzel sem fotózkodtunk.
Már nagyon elegünk volt ebből az utcából, a folyton zaklató emberekkel, alig vártuk, hogy kikeveredjünk és inkább a part mentén mentünk végig. Mi Phuket legfelkapottabb tengerparti részén lakunk, a Patong Beach-en. Nagyon szép, sőt gyönyörű, legutóbb ilyet Zanzibárban láttam, égszínkék meleg óceán. Olyan áttetsző, hogy szabad szemmel látod a kis halakat a vízben, és igazi filmbéli hosszan a tengerbe nyúló homokos part van.

Sok sok árus volt a part menti utcában, sok órát, táskát, napszemüvegeket árultak. Mivel a kis drága utazós női táskát kezd szétszakadni, így muszáj beszereznem lassan egyet, mert mindjárt leszakad a vállamról, így benéztünk egy-két táskáshoz. Nagyon vicces egyből mondták, hogy menjünk velük egy másik szobába, és ott több van. Tényleg így volt, minden kis árusnak van egy kis eldugott szobája ahol a menőbb és eredeti táskákat vagy eredetihez közeli táskákat árulnak. Ilyenkor az összes barátnőm eszembe jut, ennyi Louis Vuitton, Chanel, Burberry, Prada…stb egy helyen, szívesen felpakolnék belőlük, de sajna csöpp hely sincsen a táskámba, 20 kilót lehet felvinni a fapadosokra, és nekem 19 volt múltkor szóval, vásárlás nem lesz… A végén ezeket is meguntuk, így úgy döntöttünk, végre kipróbáljuk a Chang sört, és a homokos parton megiszogatjuk. Na ez igen jó érzés volt, otthon is el tudnám viselni, ha ilyen parton iszogathatnék. Nekem nagyon ízlett a Chang sör, erősebb, mint az otthoni, és ízletes. Bár itt az extra nagy kiszerelés a fél literes sör!!!! Ez is nagyon vicces, hogy kis 33-kat lehet kapni, vagy ha üveges, akkor meg 66-os azt hiszem, és a colat, sprite-ot pedig 1,25 literesbe árulják. Viccesek ezek a teljesen különböző kiszerelések, minden megvan mini kiszerelésben, de igazán nagyban nincsen, nekik a nagy az a nálunk lévő normálissal egyezik.
Hazafelé, volt szerencsénk Ladyboy-at látni, ahogy táncoltak a bárokban. Mert az utcáról mindegyik bárba belátsz, így jól meglestük a Ladyboyokat, és azt kell, hogy mondjam, ők jobban végzik a munkájukat. Ezt úgy értem, hogy jobban öltöznek fel, adnak magukra, jól kifestik magukat, és nem unott fejjel táncolnak, mint a sima táncos lányok. Meg voltam elégedve velük :D
a 25 baht-os kedvenc menünk

Mikor hazaértünk, nagy nyugodtan feküdtünk volna le, ám ráébredtünk, hogy másnap kell mennünk Phi Phi-re, teljesen elfelejtettük, azt hittük csak csütörtökön kell mennünk. Szerencse, hogy eszünkbe jutott, különben reggel jól meglepődtünk volna, minek csörög a telefon reggel.
Felkeltünk tehát 6:30kor, hogy elbattyogjunk a 7elevenbe (olyan mint az otthoni cba csak sokkal jobb), a 25 baht-os reggelinkért (200 ft) mely tartalmazott egy hamburgert és egy kávét vagy egyéb üdítőt, te választhattál. A hamburger akkora, mint egy sajtburger, de te pakolhatod meg salátával meg mindenfélével, meg a szószokkal. 200 Ft-ot abszolút megér, ez lesz ezentúl mindig a reggelink.
7:30-ra meg is érkeztek értünk, útközben még felszedtünk 1-2 külföldit és 14 szem
éllyel el is indult a kisbusz Phuket kikötője felé. Ahol kaptunk kávét, és kekszeket, emellett lehetett 100 baht-ért béka talpakat bérelni, mivel búvárkodás is volt a programban. Ami még vicces volt, hogy ingyen hányás illetve tengeri betegség elleni tablettákat osztogattak, akkor még nem értettem miért. Egy speed boat-al mentünk, amit egyikünk se próbált még azelőtt. Nagyon izgatottak voltunk, én imádok hajózni, Franciaországban csomószor műveltem, a kedvencem a catamaran volt. Mikor kiértünk a nyílt vízre, értettem meg a hányós tabletta lényegét, és a speed boat speed részét :D Nagyjából olyan volt, mint egy hullámvasút, ugráltunk az óriási hullámokon, és 15 óra múlva többen is elhányták magukat. Én is kicsit rosszul voltam, de csak mert indulás közben megittam 3 deci vizet, és ez nem volt jó ötlet. Visszafelé már teljesen rosszullét nélkül élveztem az utat, akkor még nagyobb hullámok voltak, még nagyobb sikításokkal. 
Monkey Island

Az első megállónk, a Monkey Island volt. Tényleg sok kicsi majom élt ott, csak a hajóval közelítettük meg a partot nem szálltunk ki, mert állítólag harapnak a majmok, azért a vezetőnk megetette a majmokat, hogy odajöjjenek, aztán le se akartak szállni a hajóról. A Monkey Island, a Phi Phi szigetek része, gyönyörű látvány tárult elénk, tényleg mintha egy filmbeli helyszínen lennénk.
Csilla búvárkodik + halacskák
Nagy szerencsénk, volt, mert nagyon szép időnk volt, csak 1-2 felhő volt. Ahhoz képes, hogy előző nap folyton esett, ez igen jó idő. A Monkey Island után jött egy kis Snorkeling, ezt a részt vártam a legjobban. Szerencsére adtak búvárszemüveget és vízipipát hozzá, még adtak volna úszómellényt is, de hát Csilla ilyenekkel nem él, tud ő úszni, kb. 3 ember gondolta ugyanígy, a többiek mind úszómellényben és békatalppal mentek. Ez vicces volt, mert kb. a víz fenntartott, tehát nem nagyon kellett erőlködnöm, hogy fenn maradjak, mivel csak 45 percre álltunk meg, nem is tudtál messzire menni, így a békatalp is tök felesleges volt. Ezeknek a kis buta turistáknak mindent el lehet adni… Mi ennél sokkal okosabbak vagyunk :P Nem nagy zátonynál álltunk meg, halrajokat láttam, (sőt beleúsztam több halrajba is!!) színes halakat, meg tengerisünt, más nem nagyon volt, Némót akartam látni, de sajnos egy se volt.
az ebédem
A búvárkodás után jött végre a svédasztalos ebéd. Nagyon hangulatosan a parton ilyen fa éttermekben ettünk. Az egész út során ingyen volt az ital, a seed boat-on is volt víz cola, meg valami narancslé ami te volt narancs zselé darabokkal. Itt meg végre nem iszonyatosan csípős ételeket szolgáltak fel.
Nagyon finom ázsiai levest ettem, meg sok féle zöldséges húsos feltétek voltak a rizshez, mindegyiket kipróbáltam. Étkezés után indultunk tovább, egy James Bond jelenet helyszínére, ez egy lagúna volt, a sziklák között, és állítólag innen ugrott le James Bond valamelyik filmben. Eszméletlen szépek ezek a vízből hirtelen kiemelkedő sziklák, csak ámultam és bámultam. Amit a leges legjobban vártam, az a Leonardo Dicaprios film helyszíne volt, „A Part” című film színhelye. Itt kis is szálltunk a partra, és kicsit lehetett fürdeni, meg szétnézni. Annyira hihetetlen, hogy ott lehettem, és tényleg teljesen olyan volt mint a filmben, csak se Leo se a cápa nem volt ott…
A part

A part

A part

A part

Juhhúú itt vagyok Phuketen
Innen egy csodaszép tengerpartra indultunk, ez 45 percre volt hajóval, szintén a Phi Phi szigeteken, itt már 1 órára álltunk meg, és napoztattuk habtestünket. Mivel az volt a csel, hogy itt széket kellett 150 bajtért bérelni arra az egy órára, hogy kényelembe helyezhesd magad. Mi erre nem voltunk hajlandóak, inkább a kedves kanadai fiúkat megkértük, had tegyük mögéjük a cuccunkat, azaz megkérte Gergő. Ezek a kanadaiak tényleg nagyon kedvesek és előzékenyek, az egyik februárban jön majd Budapestre, mert a legjobb barátja magyar. És mikor beszéltünk, egyszer csak odafordult hozzánk, és kérdezte, hogy mi magyarul beszélünk, és onnantól kezdve dumáltunk kicsit.
Dávidnak <3

A parton csináltunk pár pózer képet, mert ilyen is kell, és ki tudja mikor lesz megint jó idő. Plusz itt megragadtak az érzelmek is, így rajzoltam egy két szívecskét Dávidnak :D Hát igen azért mi csak kettecskén vagyunk itt, néha hiányoznak a szeretteink, meg az emberek, még jó hogy elvileg mindenhol van és lesz net.
Itt még kaptunk ananászt meg dinnyét és lehetett inni is, mert még ez is beletartozott az árba. Igen kicsit borsos árat fizettünk ezért, de hát most vagy soha, egyszer vagyunk itt, és minden relatív. Vagyis minden annyit ér amennyit neked megér, és nekünk megérte, mert hatalmas élmény volt, és nagyon szép, és egész nap ehettünk végre!!! Plusz szép színűnk lett, még ha ezt a fotók nem is tükrözik, de majd ha hazaértünk mindenki látni fogja ;)
Innen ugrott le a James Bond

Még lehet elmegyünk a James Bond sziklás kiránduláshoz, az mondjuk olcsóbb, csak ez is idő függvénye, szakadó esőben nem valami élvezetes.
Este levezetés képpen mindenki a számítógépébe bújt és a barátaival cseveget, egy fárasztó nap után ez a legjobb, de azért még egy Chang sörözést bevállaltunk este a parton. Ilyenkor sok kicsi rák van itt, bár megijednek tőlünk és bebújnak a homokba így nem tudunk velük játszani.
Nagyon jó, mert minden nap a hülye turistákra sózzák a tűzjátékokat a kis árusok, így mindennap láttuk tűzijátékot, így az augusztus 20-át napi felbontásban kapjuk meg. Most konkrétan a fejünk fölé lőtték, a hamu ránk esett annyira felettünk volt.
Egy szuper élmény teli napunk volt, most megint egy lazulós nap jön, amint látom nem is lesz túl szép időnk.


XOXO

Csilla

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése