2013. augusztus 13., kedd

Phuket 1. nap

Hajnali 3kor keltünk fel, hogy következő célpontunkhoz eljussunk. Reménykedtem, hogy rózsaszín taxit kapunk, de sajnos sárgát rendeltek. Kíváncsian vártuk mennyi lesz az annyi amit fizetni kell, szerencsére taxi meter-es taxi volt, ami annyit tesz hogy van benne taxi óra, tehát nem vághatnak át, legalábbis annyira nem :D Egyáltalán nem került sokba ketten együtt 160 baht-ot tehát olyan 1300 Ft körülit fizettünk.
Ez a korán kelés illetve utazás nem valami jó dolog, előre félek, hogy fogjuk ezt bírni, mert a fapados járatok előszeretettel indulnak hajnalok hajnalán itt is.

Phuket
Nem várt ránk hosszú utazás, bár így is 1 óra 20 percet repültünk, országon belül! Most a másik reptérről indult a gépünk, ami úgy vettem észre a fapados járatoknak van fenn tartva. Csak a domestic flight-nak van vagy 30 kapu. Ennyire gyakori az országon belüli utazás?
Mi az AirAsia-val utaztunk, ez egy itteni fapados társaság, de hát köze sincsen egy Ryanair-nek. Teljesen meg voltunk vele elégedve. Eleve nem is nagyon csekkolják a poggyász méreted, simán felvihetsz még egy nagyobb női táskát a kézipoggyászod mellé. A személyzet nagyon kedves, illedelmes, az ülések kényelmesek, a repülő nem lepukkant volt. Teljesen meg voltunk lepve. Bár az kicsit fura volt, hogy vagy negyed órát buszoztunk a reptéren a repülőig, igaz ami igaz ez Ázsia, sok ember, nagy terek, minden nagy.
Mikor Bangkokot elhagytuk, éppen esett megint, reménykedtünk, hogy Phuketen erre az 5 napra nem lesz folyton eső, sőt ebben még mindig reménykedünk. Sajnos elég borús idő volt mikor Phuketre leszálltunk. A repülőből már látszott milyen szép a táj, dimbes-dombos telis teli fákkal, csak épp a tengerpart fehér homokos, pont, mint a filmekben. Gyorsan szereztünk taxit, aminek szerencsére standard ára volt, így tuti nem verhettek át, útközben be is fizettünk egy Phi Phi sziget látogatásra (itt játszódott a Dicaprios „A part” című film). Bár kicsit sokaltam az árát, egy egész napos habzsi dőzsiért, de ha már itt vagyok akkor ezt már látnom kell, ha jó lesz egy James Bond Island-es napra is befizetünk.

Amikor épp annyira nem volt borús az idő
Phuket teljesen más, mint Bangkok. A táj csodás, na de az árak, a jól megszokott ételeink azért kétszer annyiba kerülnek, mondjuk így is épp csak annyiért kapjuk meg, mint otthon. Hát igen ők elég erőteljesen a turizmusra építenek itt. Míg Bangkokban mindenkinek iPhone.ja volt a metrón és örültem, hogy én leszek az utolsó akitől ellopják a telefonját, itt ez nem így van. Az árusok is erőszakosak, a Tuk Tuk-ok pedig hát semmit nem változtak Bangkok óta. Ez most talán azért is erőteljesebb mert nem ez a szezon, és kapkodniuk kell a turistákért. A parton is alig voltak emberek.
Itt olyannyira a turistákra építenek, hogy lépten nyomon lehet kapni sült krumplit hamburgerrel, szendvicseket, amiket eddig Bangkokba csak nagy ritkán láttunk. Eltűntek az olcsó utcai árusok, helyettük csomó beülős étterem van. Érdekes, hogy mennyivel másabb itt mint a fővárosban.

rákocskák rizzsel
Blog írás közben tartottam egy kisebb csendes pihenőt, de sajna legnagyobb szomorúságomra az idő cseppet sem változott meg, folyton hol esik hol borús az idő. Ez nem lenne baj ha egy nagyvárosban lennénk, de itt azért ez eléggé meg tudja ölni a hangulatot. Csak azt remélem 14-én jó idő lesz hisz akkor kell mennünk Phi Phi szigetére, bár a nő azt mondta el lehet csúsztatni ha rossz idő lesz, illetve vissza is adja a pénzt.
Elég korán értünk ide, és mivel ez egy kis hotel, azaz Guesthouse, így meg kellett várnunk, hogy felszabaduljon a szobánk és ez csak dél körül történt meg, mi pedig 9 körülre értünk ide.
Már Bangkokban éreztem, hogy vissza fogom sírni azt a szállodát, amivel annyira elégedettek voltunk, ez csak egyre rosszabb lesz. Hát itt be is bizonyosodott ez. Eleve egy eldugott sikátorban lakunk. A tenger nincs messze, kb 10 perc séta, ez legalább jó. A szórakozó negyed pedig 20 perc séta tehát nem vészes.
kilátás az erkélyünkről, és a csodás idő
Valamiért mindenki azt hiszi, hogy Honeymoon-on vagyunk. A legviccesebb az volt, mikor a nő valamilyen indítatásból megkérdezte egybe vagy külön ágyat kérünk e, és meglepődött mikor külön ágyakat kértünk, hogy csodálkozhatott milyen furcsa Honeymoon lehet, ahol külön ágyban alszunk. Ezek után közölte, hogy jobban belegondolva tuti testvérek vagyunk, aztán mondtuk, hogy még csak azok sem :D Szegény teljesen összekavarodott. Valamiért mindenki azt hiszi, hogy németek vagyunk, és próbálnak hozzánk németül szólni, mikor közüljuk, hogy magyarok akkor jól rácsodálkoznak és mondják, hogy szóljunk a barátainknak, hogy jöjjenek ők is mert olyan kevés magyar jön ide. Tehát megragadnám az alkalmat: Gyertek ti is Thaiföldre!!! Nos a napi jó cselekedetem jó lett a kis thai-ok megnyugodtak :D
Ami a legmeglepőbb és sokkoló, az pedig a zuhany. Konkrétan a wc-ben zuhanyozol, vagyis mellette, tehát ha zuhanyozol minden csupa víz lesz, és egy-egy zuhanyozás alkalmával mindent ki kell hozni a fürdőből… Még nem tudjuk, hogyan valósítjuk ezt meg, arra is gondoltuk h a szobában zuhanyozunk, így csak a szoba lesz vizes és a WC nem :P Na igen az olcsóságnak megvan a hátránya, de hát nem 5 csillagos utazás ez se nem egy Honeymoon :P !!!
csodálatos fürdőszobánk :D
Az megnyugtat, hogy Hong Kongban ez csak rosszabb lesz, egy kis egérlyuk lesz a szállás, (kétszer ennyiért) és ott már tényleg a zuhany a WC felett van, és mindenki írta kommentbe, hogy eléggé kicsi az egész. Ezt úgy is vehetjük, mintha edzenénk Hong Kong-ra.
Mint említettem az árak itt magasabbak, egy kis délutáni pihi után, 4-5 körül meg is ebédeltünk, úgy éreztük megérdemlünk egy kis tengeri herkentyűt. Fokhagymás-borsos grillezett rákokat ettünk rizzsel, úgy összeszűkölt a gyomrunk, hogy ez egész napra elég már. Naponta 2szer étkezünk és csak egyszer főttet, de ez épp elég is, inkább vízre költünk. Legnagyobb örömömre végre találtam, nem poshadt ízű vizet, Nagyon furák itt az ásványvizek, a 13 baht-os (104 Ft / liter!) vizek, ahogy felmelegszenek ilyen poshadt ízűk lesz, na de most egy kicsit drágábbért 17 baht-ért (136 Ft / liter) végre finom, nem poshadó vizet találtam. Gergő ismét beruházott egy egzotikus homáros citromos csípős chipsre. Már csak sushi ízesítésűt kéne kipróbálni. Én meg nagy örömömre vettem egy csomag epres Oreot hát ez valami isteni finom, nagyon ízlik.

homáros chips
A rossz idő nem is jött rosszul végre kicsit pihenünk, főleg hogy Pocak úr egyre rosszabbul bírja a terhelést, jót tesz neki a pihi. Estére pedig reméljük találunk Ladyboy showt, vagy valami vicces/érdekes thai szórakozóhelyet. Ha más nem végre kipróbáljuk a helyi Chang sört, már régóta szemezünk ezzel is. Holnap csak napozás és pancsolást tervezünk, reméljük az idő is mellénk áll ebben. Aztán szerdán Phi Phi dejó dejó dejó lesz!!!

Ps.: majd elfelejtettem, hogy azt hittem nem kaptunk takarót, mert a takaróra azt hittük törölköző, mivel törölköző anyagból van sőt szerintemem egy nagyra szabott törölköző. Szóval Csilla törölközőbe takarózik Phuketen :D Újabb élmény kicsiny életében... :P

XOXO

Csilla

1. Ma itt is borus az idő ... bár én nem bánom.
    Anyuci vasárnap óta húslevesen él ..... lehet 2 emberre kevesebbet kellett volna főzni mint 5-re?
    :-)))
    Viszont ha az utolsó adagba tesz ErősPistát, igazi ázsiai savanyú-csípős levese lesz :-)))

1. itt most már jó az idő :)Sőt teljesen kellemes!!!
      És az Erős Pista az itteni csípőshöz képest nem is csípős, az itt inkább Csemege Pista :D azt már kanállal tudnám enni ;)

2. Veszélyes dolog a Szigeten dolgozni!!!

"Meghalt egy fiatal férfi az óbudai Hajógyári-szigeten kedd délelőtt, miután egy rendezvénysátor bontása közben ráesett egy tartórúd."

1. Ezt miért? Én nem dolgoztam a Szigeten, viszont Dávid szerencsésen túlélte :D